Profitul este unitatea de măsură pentru cât de bun este un parior. A fi bun în această activitate nu înseamnă doar a te pricepe la sportul pe care joci. Ar însemna că toți fotbaliștii și antrenorii ar trebui să câștige bani mulți. Esențialul este ca pariorii să îmbine cunoștințele cu disciplina. Să respecte un set de reguli în frunte cu cele referitoare la „Money Management”.

Hulea Install - Extinderi conducte, bransamente, verificari, revizii, ISCIR, instalator autorizat ANREHulea

Pe românește „managementul banilor”, acest concept se referă la trei factori: banca de start, obiectivul de profit și miza fiecărui pariu. Banca de start este bugetul inițial pe care îl are pariorul. Suma cu care alimentează contul de pariuri online, fie pentru prima dată, fie după ce rămâne pe zero (dacă ar respecta managementul banilor, ar fi aproape imposibil să piardă toți banii).

Ținta de profit

Obiectivul de profit este ținta spre care tinde într-un interval stabilit de o lună, câteva luni sau chiar un sezon. În funcție de acest obiectiv, se stabilește strategia de joc. Dacă obiectivul este prea îndrăzneț, să transforme 100 de lei în 1000 în numai o lună, stilul trebuie să fie agresiv. Pariorul trebuie ori să parieze pe cote mari, ori să aibă un rulaj foarte mare. Ambele variante au șanse mici de reușită. Prima pentru că biletele cu cotă finală mare au probabilitate mică de reușită. A doua pentru că va fi nevoit să parieze și pe meciuri între echipe pe care nu le cunoaște foarte bine.

În cazul în care ținta de profit este realistă, să transforme 100 de lei în 200 de lei (de exemplu), jucătorul poate face pași mici, dar mai siguri, pentru a ajunge la destinația virtuală.

Stabilirea mizei

Poate cel mai important paragraf din capitolul „managementul banilor” este cel referitor la miză. Jucătorii profesioniști calculează miza în raport cu bugetul din momentul respectiv și cu probabilitatea ca pariul să fie câștigător. De exemplu, mizează maxim 5% din bancă pe un pariu individual (neapărat individual) despre care cred că are șanse mari de câștig. Pe biletele cu șanse medii de câștig mizează 2-3% din bancă, iar bilete cu șanse mici de câștig nu plasează niciodată. Profesioniștii nu apreciază șansele de câștig în funcție de cotele de pe site-urile de pariuri.

Pariorii care joacă doar pentru distracție, se pot orienta după următoarele asocieri:

  • miză de 10% din buget pentru cote între 1.20 și 1.50
  • miză de 7% din buget pentru  cote între 1.50 și 1.70
  • miză de 5% din buget pentru cote între 1.70 și 2.00
  • miză de 3% din buget pentru cote între 2.00 și 3.50
  • miză de 1% din buget pentru cote mai mari de 3.50

O altă variantă pentru stabilirea mizelor este împărțirea bugetului în părți egale și folosirea unei strategii precum Strategia cota 2, în care fiecare bilet plasat are cota finală 2.00. O variațiune a acestei strategii prevede ca o jumătate din bilete să fie plasate pe cota 2.00, iar cealaltă jumătate pe cote mai mari.

Strategii la pariuri sportive

În funcție de cum se stabilesc mizele la pariuri sportive, au fost dezvoltate și alte la pariuri sportive. Cele mai populare sunt Martingale, Fibonacci și Kelly. Primele două sunt foarte simple. În cazul „Martingale”, miza este dublată după fiecare pariu necâștigător (cota recomandată este de minim 2.50). În cazul „Fibonacci”, miza crește progresiv după fiecare pariu necâștigător, potrivit șirului lui Fibonacci (miza pariului curent este suma mizelor precedentelor două pariuri).

Pariorii care utilizează strategia Kelly stabilesc miza printr-o formulă de calcul mai complexă: miza = (cota pariului x probabilitatea de a câștiga – probabilitatea de a pierde)/ cota pariului.

Cine folosește Martingale sau Fibonacci riscă să epuizeze rapid bugetul în cazul unei serii de pariuri câștigătoare. În schimb, pariorii care ajustează miza la buget și la risc pot ajunge la zero lei în cont doar printr-un ghinion teribil.

 

Echipamente sportive JOMA - JSport.roJSport.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.